Advies voor de praktijk

De kracht van communicatie klinkt natuurlijk prachtig. Maar wat houdt het in?

Wat mij betreft geen dikke nota's voor in de la maar een pragmatisch plan waar je verder mee komt. Na analyse van de vraag en de situatie beschrijf ik op enkele A4'tjes de doelen. Daaruit volgt het actieplan waarin altijd ruimte is voor wijzigingen. Want natuurlijk hebben communicatieadviseurs talent voor het inschatten van situaties maar ik ben niet helderziend. Goed inspelen op veranderingen hoort bij een goede strategie.

Verspreiden van informatie is niet genoeg!

Een berichtje hier, een foldertje daar, was dat maar waar. Bij communicatie gaat het om contact. Contact op het juiste moment, op de juiste manier. Ik denk graag met je mee; wat is nodig en wat is mogelijk?

Details


Het klinkt zo simpel; het geheel wordt gevormd door details maar in de praktijk blijkt het vaak lastig. Een voorbeeld? Een prima uitgewerkte strategie valt in het water als het interne draagvlak ontbreekt. Denk maar aan een mopperende of schouderophalende medewerker. Dat visitekaartje geeft niemand graag af!